Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO006 ashika

Filtr oleju 10-ECO006 ASHIKA

10-ECO006 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO006

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 115
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 27
Średnica zabudowy [mm] 42
nr EAN 8033001186123

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO006 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      05102904AA
CHRYSLER      05102905AA
CHRYSLER      05102905AB
CHRYSLER      05143064AA
CHRYSLER      05183748AA
CHRYSLER      5102904AA
CHRYSLER      5102905AA
CHRYSLER      5102905AB
CHRYSLER      5143064AA
CHRYSLER      5183748AA
CHRYSLER      71775180
CHRYSLER      K05102904AA
CHRYSLER      K05102905AA
CHRYSLER      K05102905AB
CHRYSLER      K05143064AA
CHRYSLER      K05183748AA
MERCEDES-BENZ      000 180 31 09
MERCEDES-BENZ      0001802609
MERCEDES-BENZ      1121840025
MERCEDES-BENZ      A 000 180 22 09
MERCEDES-BENZ      A 000 180 23 09
MERCEDES-BENZ      A 000 180 31 09
MERCEDES-BENZ      A1121800510
MERCEDES-BENZ      A1121840025

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO006 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO006 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.