Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel ASTRA H sedan (A04) 1.7 CDTi (L69) (2007.02-2014.05) 110km » 10-ECO039 ashika
wybrany samochód: 
Opel Astra H Sedan (a04) 1.7 Cdti (l69) (2007.02-2014.05) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA

10-ECO039 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO039

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Długość [mm]117
średnica zewnętrzna [mm]53
Średnica wewnętrzna [mm]19
Średnica zabudowy [mm]33
nr EAN8033001186413

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      640 180 00 09
MERCEDES-BENZ      6401800109
MERCEDES-BENZ      6401840125
MERCEDES-BENZ      6681800009
MERCEDES-BENZ      A6401800009
MERCEDES-BENZ      A6401800109
MERCEDES-BENZ      A6401840125
MERCEDES-BENZ      A6681800009
MERCEDES-BENZ      A668180000910
MERCEDES-BENZ      MB668.180.0009

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO039 ASHIKA:

Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.