Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OX 201D knecht

Filtr oleju OX 201D KNECHT

OX 201D Filtr oleju KNECHT
knecht OX 201D
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (141 ocen)
numery handlowe:

76683056, OX 201D ECO

numer części:

OX 201D

producent:

KNECHT

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 116
Średnica [mm] 53,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 16,0
nr EAN 4009026501559

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 201D KNECHT

Filtr oleju pasuje do: MERCEDES A (W168), A (W169), B SPORTS TOURER (W245), VANEO (414) 1.7D/2.0D 07.98-06.12
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6401800009
MERCEDES-BENZ      6401800109
MERCEDES-BENZ      6401840125
MERCEDES-BENZ      6681800009
MERCEDES-BENZ      6681840025
MERCEDES-BENZ      6681840025 O.D.
MERCEDES-BENZ      6681840125
MERCEDES-BENZ      A6401800009
MERCEDES-BENZ      A6401800109
MERCEDES-BENZ      A6401840125
MERCEDES-BENZ      A6681800009
MERCEDES-BENZ      A6681840025
MERCEDES-BENZ      A6681840025 O.D.
MERCEDES-BENZ      A6681840125

Zastosowanie Filtr oleju OX 201D KNECHT w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OX 201D KNECHT:

2020-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-10
 5/5
Zakup OX 143D knecht polecenia mechanika
2023-11-16
 5/5
Wszystko pasuje idealnie. Doskonała jakość.
2021-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-02-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-11
 5/5
Filtr oleju OC 109/1 sprawdzony na almerze n15, lejemy pod max bagnetu i nie słychać łańcuszka . POLEACAM
2022-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-23
 5/5
Ok
2023-02-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-22
 5/5
Używam od lat to chyba najlepsza rekomendacja.
2022-08-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-28
 5/5
zgodny z opisem
2019-10-08
 5/5
Jakość na pewno lepsza niż innych producentów których testowałem
2022-01-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-10-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-20
 5/5
zamontowany i działa bez zarzutu
2020-03-15
 5/5
Szybka dostawa części OX 413D1 odbiór w paczkomacie
2023-10-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu OX 201Dzobacz instrukcję montażu OX 201D

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.