Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758797 magneti marelli

Filtr oleju 152071758797 MAGNETI MARELLI

152071758797 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071758797
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154066830640, 71758797

numer części:

152071758797

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 116
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica 1 [mm] 21
Średnica 2 [mm] 21
średnica zewnętrzna [mm] 52
nr EAN 8001063523033

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758797 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6401800009
MERCEDES-BENZ      6401800109
MERCEDES-BENZ      640180010990
MERCEDES-BENZ      6401840125
MERCEDES-BENZ      6401840225
MERCEDES-BENZ      6681800009
MERCEDES-BENZ      6681840125
MERCEDES-BENZ      A6401800009
MERCEDES-BENZ      A6401800109
MERCEDES-BENZ      A640180010990
MERCEDES-BENZ      A6401840125
MERCEDES-BENZ      A6681800009

Zastosowanie Filtr oleju 152071758797 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758797 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.