Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO053 ashika

Filtr oleju 10-ECO053 ASHIKA

10-ECO053 Filtr oleju ASHIKA
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO053

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 94,5
średnica zewnętrzna [mm] 71
Średnica wewnętrzna [mm] 31
nr EAN 8033001313505

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO053 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      05175571AA
CHRYSLER      1-0517571AA
CHRYSLER      5175571AA
CHRYSLER      6421800009
CHRYSLER      71775177
MERCEDES-BENZ      6421800009
MERCEDES-BENZ      A 642 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A6421800009
MERCEDES-BENZ      A642180000905
JEEP      05175571AA
JEEP      5175571AA

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO053 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO053 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.