Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-K0-006 ashika

Filtr oleju 10-K0-006 ASHIKA

10-K0-006 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-K0-006
Filtr oleju 10-K0-006

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-K0-006

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 134
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
Średnica zabudowy [mm] 72
Gwint wewnętrzny [mm] M26 x 1,5
nr EAN 8033001186581

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-K0-006 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      2630042020
HYUNDAI      2630042040
HYUNDAI      263104A000
HYUNDAI      263104A010
HYUNDAI      263304X000
KIA      2630042060
KIA      26310-4A000
KIA      263104A010
KIA      263304A000

Zastosowanie Filtr oleju 10-K0-006 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-K0-006 ASHIKA:

Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.