Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford TAUNUS 17M II (31F) 2.0 (1967-1974) 90km » 26-1229 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Taunus 17m Ii (31f) 2.0 (1967-1974) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 26-1229 MAXGEAR

26-1229 Filtr oleju MAXGEAR
14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

OF-1335

numer części:

26-1229

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoLS 6/1
Wysokość [mm]58
Wymiar gwintuM 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm]66
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zaworem zwrotnym
Średnica zewnętrzna 2 [mm]62
Średnica wewnętrzna 2 [mm]54
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]1,0
nr EAN5902659765130

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-1229 MAXGEAR

FILTR OLEJU SMART 1,0 07-
numery OEM:
MITSUBISHI      1230A040
SMART      132 180 00 10
SMART      132 180 01 10
SMART      A 132 180 01 10
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 26-1229 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 26-1229 MAXGEAR:

Daniel, Rutka Tartak
2022-01-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Wrocław
2020-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Janowice Wielkie
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.