Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-4PK775 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK775 ASHIKA

112-4PK775 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-4PK775

producent:

ASHIKA

Parametr 4PK0775
Ilość żeber 4
Długość [mm] 775
nr EAN 8033001461947

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK775 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      9004831008
HONDA      31110-P2T-004
HONDA      31110-PR4-A05
HONDA      31110-PR4-A06
HONDA      31110P2T003
HONDA      31110P2T505
HONDA      31110P2T506
HONDA      31110P30004
HONDA      31110PR4505
HONDA      31110PR4A01
HONDA      31110PR4A02
HONDA      31110PR4A03
HONDA      31110PR4A04
HONDA      31110PR4A07
HONDA      31110PR5003
HONDA      31110PR5004
HONDA      31110PR5013
HONDA      31110PR5014
HONDA      31110PR5023
HONDA      56992P29003
HONDA      56992P29004
HONDA      56992P29013
HONDA      56992P29014
MITSUBISHI      MD301833
MITSUBISHI      MD312400
MITSUBISHI      MD343575
NISSAN      11720-26E02
NISSAN      11720-26E12
NISSAN      11950-31U00
NISSAN      11950-31U01
NISSAN      1195031U02
NISSAN      A1720-26E02
NISSAN      A172026E0B
TOYOTA      9936400770
TOYOTA      99364207708P
TOYOTA      9936470770
TOYOTA      9936480770
HYUNDAI      2521202501

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK775 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK775 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.