Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1045002 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1045002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1045002 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK975

numer części:

J1045002

Długość [mm] 975
Ilość żeber 4
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001360

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1045002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      38920-PR7-305
HONDA      38920-PR7-A01
HONDA      38920-PR7-A02
HONDA      38920-PR7-A03
HONDA      38920-PR7-A04
HONDA      38920-PR7-A05
HONDA      56992-PK1-003
HONDA      56992-PK1-004
HONDA      56992-PK1-013
HONDA      56992-PK1-014
MAZDA      F82A-15-909
MAZDA      F82A-15-9099A
MAZDA      F82B-15-909
MAZDA      F82B-15-9099A
MITSUBISHI      4451A102
MITSUBISHI      MD074251
MITSUBISHI      MD111147
MITSUBISHI      MD186123
MITSUBISHI      MD186124
MITSUBISHI      MD355002
MITSUBISHI      MD363022
MITSUBISHI      MN155726
HYUNDAI      0K30C-15-908C
HYUNDAI      24212-32550
HYUNDAI      25212-32510
HYUNDAI      25212-32520
HYUNDAI      25212-32550
HYUNDAI      25212-33000
HYUNDAI      25212-33050
HYUNDAI      25212-33050AT
HYUNDAI      25212-35050
HYUNDAI      25212-35150
KIA      0K30C-15-908C
KIA      25212-32510
KIA      25212-32520
KIA      25212-32550
KIA      25212-33000
KIA      25212-33050
KIA      25212-35050

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1045002 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.