Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR4975 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR4975 QUINTON

QBR4975 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK970, 4PK975

numer części:

QBR4975

producent:

QUINTON

Długość [mm]:975
Ilość żeber:4

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4975 QUINTON

numery OEM:
SUBARU      809213010
SUBARU      809213020
HYUNDAI      2521233000
HYUNDAI      2521233050
CITROËN      93502642
HONDA      38920PR7A01
HONDA      38920PR7A02
HONDA      56992PK1003
HONDA      56992PK1004
HONDA      56992PK10041
HONDA      56992PK10057
MITSUBISHI      MD074251
MITSUBISHI      MD111147
MITSUBISHI      MD186124
NISSAN      117202600
PEUGEOT      575056

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4975 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.