Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-5PK1100 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1100 ASHIKA

112-5PK1100 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-5PK1100

producent:

ASHIKA

Parametr 5PK1100
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1100
nr EAN 8033001462548

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1100 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      38920PT00030
ROVER      PQS100760EVA
ROVER      PQS101290EVA
ROVER      PWS100730EVA
TOYOTA      90080-91122
TOYOTA      90080-9112283
TOYOTA      90916-02116
TOYOTA      90916-02340
TOYOTA      909160211683
TOYOTA      9091602197
TOYOTA      9091602382
TOYOTA      9091602383
TOYOTA      9091620116
TOYOTA      99365-21100
TOYOTA      99365-31100
TOYOTA      99365-81100
TOYOTA      9936501100
TOYOTA      99365211008P
TOYOTA      9936551090
TOYOTA      9936551100
TOYOTA      9936591100

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1100 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1100 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.