Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-6PK2105 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2105 ASHIKA

112-6PK2105 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK2105

producent:

ASHIKA

Parametr 6PK2105
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2105
nr EAN 8033001464054

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2105 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      0089973692
CHRYSLER      04593684AA
CHRYSLER      4593684AA
CHRYSLER      89973692
DAIHATSU      89973692
FORD      1013197
FORD      1049613
FORD      5341697
MAZDA      YF09-15-908
TOYOTA      9091602637
SSANGYONG      0119972092
SSANGYONG      6619974692
SSANGYONG      6619974992
SSANGYONG      89973692
DAEWOO      0089973692
DAEWOO      04593684AA
DAEWOO      4593684AA
DAEWOO      89973692
LEXUS      9091602637
LEXUS      9091602658
JEEP      04627167AA
JEEP      4627167AA
JEEP      6619974692
LAND ROVER      LR013697

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2105 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK2105 ASHIKA:

Jakub, Warszawa
2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.