Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 2102 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 2102 K 6 HUTCHINSON

2102 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

2102K6

numer części:

2102 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 2102
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750628822

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 2102 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
CHRYSLER      4593 684AA
CHRYSLER      4627 167AA
CHRYSLER      4892 840AA
CITROËN      1607664180
FORD      1013197
FORD      1049613
FORD      95BB6C301AA
FORD      98BB6C301BA
MAZDA      98BB6C301BA
MAZDA      GY02-15-908
MAZDA      GY02-18-381A
MAZDA      YF09-15-908
MAZDA      YF09-15-908A
MERCEDES-BENZ      A0089970992
MERCEDES-BENZ      A0089972692
MERCEDES-BENZ      A0089973692
MERCEDES-BENZ      A0119971592
MERCEDES-BENZ      A0119972092
MITSUBISHI      1340A124
PEUGEOT      1607664180
VOLKSWAGEN      00A903137
VOLKSWAGEN      074903137AR
SSANGYONG      6619974692
SSANGYONG      A0089973692
SSANGYONG      A0119971592
DAEWOO      6619974692
LEXUS      90916-02637
LEXUS      90916-02658
JEEP      4593 684AA
JEEP      4627 167AA
LAND ROVER      LR013697

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 2102 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 2102 K 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.