Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-049 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-049 ASHIKA

22-049 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

22-049

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 44
Głębokość zabudowy [mm] 20
Średnica [mm] 55
Jakość Tama
nr EAN 8033001451092

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-049 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      5-13770-022-1
ISUZU      5-13770023
ISUZU      5-13770023-1
ISUZU      8-94171-816-0
ISUZU      8-94205-046-0
ISUZU      8-94207-217-0
ISUZU      8-94207-217-1
ISUZU      8-94207-217-2
ISUZU      8-94336069
ISUZU      8970391860
ISUZU      8970628180
ISUZU      8970628181
IVECO      98450800
NISSAN      21200-P7991
NISSAN      21200-V0100
NISSAN      21200-V0200
NISSAN      2120096002
NISSAN      21200A3001
NISSAN      21200H7800
NISSAN      21200P7900
NISSAN      21200V0201
OPEL      01338077
OPEL      1338077
OPEL      97094283
SUBARU      21200-AA010
SUBARU      21200-AA020
SUBARU      21200AA111
SUBARU      417537000
SUBARU      417537100
SUBARU      417537200
SUBARU      417537300
VAUXHALL      97094283

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-049 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.