Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TH1290.82J vernet s.a.

Termostat układu chłodzenia TH1290.82J VERNET S.A.

TH1290.82J Termostat układu chłodzenia VERNET S.A.
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

TH1290.82J

producent:

VERNET S.A.

Temperatura otwarcia [°c] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Średnica 1 [mm] 53,9
Wysokość 1 [mm] 22,6
nr EAN 3531650000371

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TH1290.82J VERNET S.A.

Termostat cieczy chłodzącej (82°C) pasuje do: ALFA ROMEO AR 6, AR 8; FIAT CROMA; LANCIA THEMA; OPEL CAMPO; RENAULT SAFRANE I 2.3/2.4D/2.5D 11.84-09.96
numery OEM:
ALFA ROMEO      105000106400
FORD      4478
INNOCENTI      34402115
ISUZU      9137706220
ISUZU      94207217
IVECO      0098498831
MERCEDES-BENZ      6072000015
NISSAN      21200V0200
OPEL      1338030
OPEL      4318013
OPEL      6384985
OPEL      7204111
RENAULT      7701035736
RENAULT      7701039156
ROVER      13H7508
VAUXHALL      55565334
VAUXHALL      94023229
VAUXHALL      94207217
ASTON MARTIN      5206139

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TH1290.82J VERNET S.A. w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TH1290.82J VERNET S.A.:

2021-12-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-30
 5/5
Szybko i sprawnie termostat pasuje i działa idealnie tylko czujnik ma inną kostkę a miało pasować do tego modelu auta
2020-02-05
 5/5
OK
2021-02-25
 5/5
Termostat zamontowany, czas pokaże :)
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.