Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-01-118 ashika

Tarcza sprzęgła 80-01-118 ASHIKA

80-01-118 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-01-118

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-01-118

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 160
Średnica wewnętrzna [mm] 110
Średnica otworu centrującego [mm] 18
Ilość zębów 16
Profil piasty 18
nr EAN 8033001258332

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-01-118 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      30100-01B10
NISSAN      30100-01B10-01B12
NISSAN      30100-01B12
NISSAN      30100-01B60
NISSAN      30100-01B64
NISSAN      30100-01B70
NISSAN      30100-01B70-01B71
NISSAN      30100-01B71
NISSAN      30100-01B94
NISSAN      3010001B00
NISSAN      3010001B61
NISSAN      3010001B62
NISSAN      3010001B63
NISSAN      3010001B65
NISSAN      3010001B90
NISSAN      3010001B92
NISSAN      3010010B00
NISSAN      3010041B00
NISSAN      3010041B01
NISSAN      301004F100
NISSAN      301004F101
NISSAN      301005F600
NISSAN      301005F60A
NISSAN      C010001B90
NISSAN      C010041B01
NISSAN      C010M41B01
NISSAN      C010N01BX4

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-01-118 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.