Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-01-127 ashika

Tarcza sprzęgła 80-01-127 ASHIKA

80-01-127 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-01-127

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-01-127

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 141
Średnica otworu centrującego [mm] 25
Ilość zębów 24
Profil piasty 24
nr EAN 8033001258417

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-01-127 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      30100-13E10
NISSAN      30100-13E11
NISSAN      30100-13E12
NISSAN      30100-13E13
NISSAN      30100-13E20
NISSAN      30100-13E21
NISSAN      30100-13E92
NISSAN      30100-13E94
NISSAN      30100-32R00
NISSAN      30100-32R01
NISSAN      30100-71E00
NISSAN      30100-71E02
NISSAN      30100-71E18
NISSAN      30100-78E00
NISSAN      30100-78E01
NISSAN      301000E604
NISSAN      3010013E00
NISSAN      3010013E25
NISSAN      3010071E01
NISSAN      3010071E03
NISSAN      3010071E08
NISSAN      C010013E00
NISSAN      C010032R01
zamienniki:
322 0195 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
DF-127
brak
JAPANPARTS
J2201037
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-01-127 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.