Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-01-137 ashika

Tarcza sprzęgła 80-01-137 ASHIKA

80-01-137 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-01-137

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-01-137

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 250
Średnica wewnętrzna [mm] 161
Średnica otworu centrującego [mm] 25
Ilość zębów 24
Profil piasty 30,5
nr EAN 8033001258509

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-01-137 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      8-97066-345-0
ISUZU      8-97080-564
ISUZU      8-97080-564-1
ISUZU      8-97135-492-0
ISUZU      8-97207-245-0
ISUZU      8-97217-985-0
ISUZU      8-97257-124-0
ISUZU      8-97941-523-0
ISUZU      8943752480
ISUZU      8943752481
ISUZU      8973778990
ISUZU      8980806610
NISSAN      300012X925
NISSAN      300017F025
NISSAN      30100-01G10
NISSAN      30100-0X800
NISSAN      30100-22P00
NISSAN      30100-2S400
NISSAN      30100-2S404
NISSAN      30100-VK000
NISSAN      30100-VK008
NISSAN      30100-VX28A
NISSAN      3010001G18
NISSAN      3010007P00
NISSAN      301000W804
NISSAN      301000W805
NISSAN      301000W810
NISSAN      301000W814
NISSAN      301000W81A
NISSAN      301007F000
NISSAN      301007F002
NISSAN      301007F003
NISSAN      30100VX200
NISSAN      8972571240
OPEL      97207245
VAUXHALL      97135492

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-01-137 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.