Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-201 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-201 ASHIKA

80-02-201 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-201

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-201

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 160
Średnica otworu centrującego [mm] 29
Ilość zębów 21
Profil piasty 26,3
nr EAN 8033001258820

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-201 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      31250-22042-043
NISSAN      31250-22070
NISSAN      31250-22071
NISSAN      31250-22072
NISSAN      31250-30069-140
TOYOTA      31250-14020
TOYOTA      31250-14070
TOYOTA      31250-14071
TOYOTA      31250-14072
TOYOTA      31250-22042
TOYOTA      31250-22043
TOYOTA      31250-22044
TOYOTA      31250-22050
TOYOTA      31250-22051
TOYOTA      31250-22052
TOYOTA      31250-22053
TOYOTA      31250-22073
TOYOTA      31250-22080
TOYOTA      31250-30069
TOYOTA      31250-30140
TOYOTA      3125014021
TOYOTA      3125020042
TOYOTA      3125022030
TOYOTA      3125022031
TOYOTA      3125022032
TOYOTA      3125022033
TOYOTA      3125022034
TOYOTA      3125022040
TOYOTA      3125022041
TOYOTA      3125022054
TOYOTA      3125022061
TOYOTA      3125022070
TOYOTA      3125022071
TOYOTA      3125022072
TOYOTA      3125022110
TOYOTA      3125022330
TOYOTA      3125025050
TOYOTA      3125030066
TOYOTA      3125030067
TOYOTA      3125030068
TOYOTA      3125030120
TOYOTA      3125030150
TOYOTA      3125030151
TOYOTA      3125030190
TOYOTA      3125035020
TOYOTA      3125035040
TOYOTA      3125035041
TOYOTA      3125035042
TOYOTA      3125035050
TOYOTA      3125035051
TOYOTA      3125035052
zamienniki:
1861 829 002
brak
SACHS
DF-201
brak
JAPANPARTS
J2202001
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202009
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202026
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-201 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.