Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-212 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-212 ASHIKA

80-02-212 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-212

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-212

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 275
Średnica wewnętrzna [mm] 175
Średnica otworu centrującego [mm] 28
Ilość zębów 10
Profil piasty 30
nr EAN 8033001258936

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-212 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-36150
TOYOTA      31250-36340
TOYOTA      31250-55031
TOYOTA      31250-55032
TOYOTA      31250-55033
TOYOTA      31250-60010
TOYOTA      31250-60011
TOYOTA      31250-60012
TOYOTA      31250-60013
TOYOTA      31250-60020
TOYOTA      31250-60030
TOYOTA      31250-60031
TOYOTA      31250-60080
TOYOTA      31250-60100
TOYOTA      31250-60140
TOYOTA      31250-60170
TOYOTA      31250-65010
TOYOTA      3125036200
TOYOTA      3125036210
TOYOTA      3125036250
TOYOTA      3125036341
TOYOTA      3125036342
TOYOTA      3125036350
TOYOTA      3125036352
TOYOTA      3125055010
TOYOTA      3125055030
TOYOTA      3125055060
TOYOTA      3125060070
TOYOTA      3125060130
TOYOTA      3125060171
TOYOTA      3125060200
TOYOTA      3125060481
zamienniki:
328 0171 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
DF-212
brak
JAPANPARTS
J2202011
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202012
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202069
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-212 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.