Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-218 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-218 ASHIKA

80-02-218 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-218
 

    Ocena:
numer części:

80-02-218

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 28,6
Ilość zębów 21
Profil piasty 26,6
nr EAN 8033001258998

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-218 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-20120
TOYOTA      31250-20121
TOYOTA      31250-20130
TOYOTA      31250-20131
TOYOTA      31250-20132
TOYOTA      31250-20241
TOYOTA      31250-22100
TOYOTA      31250-22101
TOYOTA      31250-22102
TOYOTA      31250-22120
TOYOTA      31250-22121
TOYOTA      31250-30200
TOYOTA      31250-35410
TOYOTA      312502012184
TOYOTA      312502013284
TOYOTA      3125020242
TOYOTA      3125025030
TOYOTA      3125025031
TOYOTA      3125025040
TOYOTA      3125025060
TOYOTA      3125025061
TOYOTA      3125025062
TOYOTA      3125025063
TOYOTA      3125025070
TOYOTA      3125025110
TOYOTA      3125025111
TOYOTA      312502605284
TOYOTA      3125026053
TOYOTA      3125026070
TOYOTA      3125026071
TOYOTA      3125026072
TOYOTA      3125028070
TOYOTA      3125030281
TOYOTA      3125030310
TOYOTA      3125030320
TOYOTA      3125035080
TOYOTA      3125035090
TOYOTA      3125035130
TOYOTA      3125036062
TOYOTA      3125036063
TOYOTA      3125036064
TOYOTA      3125036065
TOYOTA      3125036066
TOYOTA      3125060060
zamienniki:
TYD085US
brak
EXEDY
323 0202 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
DF-218
brak
JAPANPARTS
J2202013
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202018
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202060
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-218 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.