Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-222 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-222 ASHIKA

80-02-222 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-222

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-222

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 149,5
Średnica otworu centrującego [mm] 29,5
Ilość zębów 21
Profil piasty 20
nr EAN 8033001259032

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-222 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-20131
TOYOTA      31250-20132
TOYOTA      31250-22120
TOYOTA      31250-22121
TOYOTA      31250-26052
TOYOTA      3125020242
TOYOTA      3125035410
zamienniki:
803231
brak
VALEO
323 0202 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
1862 908 002
brak
SACHS
J2202004
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202013
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202022
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-222 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.