Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-229 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-229 ASHIKA

80-02-229 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-229

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-229

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 260
Średnica wewnętrzna [mm] 170
Średnica otworu centrującego [mm] 29
Ilość zębów 21
Profil piasty 27
nr EAN 8033001259100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-229 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      3125036301
TOYOTA      31250-36113
TOYOTA      31250-36160
TOYOTA      31250-36230
TOYOTA      31250-36231
TOYOTA      31250-36232
TOYOTA      31250-36280
TOYOTA      31250-36301
TOYOTA      31250-36302
TOYOTA      31250-60040
TOYOTA      31250-60090
TOYOTA      31250-60180
TOYOTA      3125036281
TOYOTA      3125036306
TOYOTA      3125060184
zamienniki:
DF-229
brak
JAPANPARTS
J2202012
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202028
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202029
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-229 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.