Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-231 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-231 ASHIKA

80-02-231 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-231

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-231

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 200
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Średnica otworu centrującego [mm] 29,5
Ilość zębów 21
Profil piasty 20
nr EAN 8033001259124

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-231 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      3125027025
TOYOTA      31250-20021
TOYOTA      31250-20022
TOYOTA      31250-20023
TOYOTA      31250-20024
TOYOTA      31250-22019
TOYOTA      31250-22021
TOYOTA      31250-22090
TOYOTA      31250-22091
TOYOTA      31250-27023
TOYOTA      31250-27024
TOYOTA      31250-27025
TOYOTA      31250-27060
TOYOTA      31250-27061
TOYOTA      31250-28141
TOYOTA      3125012150
TOYOTA      3125020020
TOYOTA      3125020030
TOYOTA      3125020050
TOYOTA      3125020051
TOYOTA      3125020052
TOYOTA      3125020053
TOYOTA      3125020090
TOYOTA      3125020091
TOYOTA      3125020092
TOYOTA      3125020093
TOYOTA      3125022022
TOYOTA      3125022023
TOYOTA      3125022024
TOYOTA      3125022130
TOYOTA      3125022200
TOYOTA      3125027020
TOYOTA      3125027021
TOYOTA      3125027022
TOYOTA      3125027026
TOYOTA      3125027030
TOYOTA      3125027040
TOYOTA      3125027050
TOYOTA      312502706084
TOYOTA      312502706184
TOYOTA      3125027070
TOYOTA      3125027090
TOYOTA      3125028140
TOYOTA      3125029030
TOYOTA      3125030090
TOYOTA      3125035010
TOYOTA      3125035030
TOYOTA      3125039060
zamienniki:
J2202006
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202031
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-231 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.