Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Volkswagen TOUAREG (7LA, 7L6, 7L7) 4.2 V8 FSI (2006.06-2010.05) 350km » 80-02-237 ashika
wybrany samochód: 
Volkswagen Touareg (7la, 7l6, 7l7) 4.2 V8 Fsi (2006.06-2010.05) 350km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 80-02-237 ASHIKA

80-02-237 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-237

    Ocena:
numer części:

80-02-237

dostawca:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]210
Średnica wewnętrzna [mm]139,5
Średnica otworu centrującego [mm]26,6
Ilość zębów20
Profil piasty20
nr EAN8033001259186
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-237 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-12160
TOYOTA      31250-12161
TOYOTA      31250-12162
TOYOTA      31250-12163
TOYOTA      31250-12220
TOYOTA      31250-12260
TOYOTA      31250-12280
TOYOTA      31250-12281
TOYOTA      31250-12282
TOYOTA      31250-22192
TOYOTA      3125012200
TOYOTA      3125012393
TOYOTA      3125020313

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-237 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.