Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-257 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-257 ASHIKA

80-02-257 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-257
 

    Ocena:
numer części:

80-02-257

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 29,6
Ilość zębów 21
Profil piasty 26
nr EAN 8033001259360

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-257 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-22231
TOYOTA      31250-22250
TOYOTA      31250-22280
TOYOTA      31250-22290
TOYOTA      31250-22320
TOYOTA      31250-22340
TOYOTA      31250-22360
TOYOTA      31250-35200
TOYOTA      31250-35221
TOYOTA      31250-35370
TOYOTA      3125022180
TOYOTA      3125026150
TOYOTA      3125026151
TOYOTA      3125026152
TOYOTA      3125035150
TOYOTA      3125035151
TOYOTA      3125035190
TOYOTA      3125035203
TOYOTA      3125035206
TOYOTA      3125035374

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-257 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.