Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-03-300 ashika

Tarcza sprzęgła 80-03-300 ASHIKA

80-03-300 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-03-300

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-03-300

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 185
Średnica wewnętrzna [mm] 127
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 22,3
nr EAN 8033001259612

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-03-300 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      0317-16-460
MAZDA      0317-16-460A
MAZDA      0317-16-460B
MAZDA      031716460C
MAZDA      1308-16-460A
MAZDA      1308-16-460B
MAZDA      130816460
MAZDA      130816460C
MAZDA      1391-16-460
MAZDA      139116460A
MAZDA      139116460B
MAZDA      31716460A
MAZDA      31716460B
MAZDA      31716460C
MAZDA      8134-16-460
MAZDA      8134-16-460B
MAZDA      813416460A
MAZDA      B311-16-460
MAZDA      B311-16-460A
MAZDA      B311-16-460B
MAZDA      B31116460C
MAZDA      B31116460D
MAZDA      B31116460E
MAZDA      B31116460F
MAZDA      B312-16-460
MAZDA      B312-16-460A
MAZDA      B312-16-460C
MAZDA      B31216460E
MAZDA      B3Y1-16-460
MAZDA      E301-16-460
MAZDA      E302-16-460
MAZDA      E302-16-460A
MAZDA      E302-16-460B
MAZDA      E303-16-460
MAZDA      E3Y1-16-460
MAZDA      E3Y116460A
MITSUBISHI      B31116460A
MITSUBISHI      K6157490
MITSUBISHI      MD802060
MITSUBISHI      MD802061
MITSUBISHI      MD802062
MITSUBISHI      MD802063
HYUNDAI      4110011000
HYUNDAI      4110011200
HYUNDAI      4110011201
HYUNDAI      4110011220
HYUNDAI      4110011250
HYUNDAI      4110021600

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-03-300 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.