Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-03-304 ashika

Tarcza sprzęgła 80-03-304 ASHIKA

80-03-304 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-03-304

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-03-304

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 24
Ilość zębów 22
Profil piasty 26,4
nr EAN 8033001259650

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-03-304 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      0437-16-460
MAZDA      0839-16-460
MAZDA      0862-16-460A
MAZDA      0862-16-460B
MAZDA      0862-16-460C
MAZDA      0862-16-460D
MAZDA      0863-16-460
MAZDA      3975-16-460
MAZDA      8072-16-460
MAZDA      B502-16-460
MAZDA      B624-16-460
MAZDA      BP0716460B
MAZDA      BP0716460E
MAZDA      E504-16-460
MAZDA      E504-16-460B
MAZDA      F864-16-460-460A
MAZDA      HE04-16-460A
MAZDA      HE04-16-460B
MAZDA      HE05-16-460
MAZDA      HE05-16-460B
MAZDA      HE1116460A
MAZDA      S504-16-460
TATA (TELCO)      0862-16-460F
zamienniki:
322 0047 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
1861 815 002
brak
SACHS
J2203004
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-03-304 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.