Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-03-306 ashika

Tarcza sprzęgła 80-03-306 ASHIKA

80-03-306 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-03-306

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-03-306

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 24
Ilość zębów 22
Profil piasty 26
nr EAN 8033001259674

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-03-306 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      0290-16-150
MAZDA      0290-16-460
MAZDA      083916460E
MAZDA      0FE6716460B
MAZDA      0FE6716460C
MAZDA      0FE6716460D
MAZDA      0K92016460B
MAZDA      29016150
MAZDA      4132-16-460A
MAZDA      83916460E
MAZDA      BP0116460A
MAZDA      F20716460
MAZDA      F86516460A
MAZDA      F86616460A
MAZDA      F86716460C
MAZDA      FE6216460A
MAZDA      FE8316460B
MAZDA      FE9016460
MAZDA      FE9516460C
MAZDA      FE9616460A
MAZDA      FE9616460C
MAZDA      FS0116460C
MAZDA      H80516460A
MAZDA      HE03-16-460
MAZDA      HE03-16-460A
MAZDA      HE03-16-460B
MAZDA      HE08-16-460C
MAZDA      HE08-16-460D
MAZDA      HE08-16-460E
MAZDA      HE08-16-460F
MAZDA      HE08-16-460G
MAZDA      HE10-16-460
MAZDA      HE10-16-460A
MAZDA      K803-16-460
MAZDA      K803-16-460A
MAZDA      KL0116460
MAZDA      KL0116460C
MAZDA      LF0216460A
MAZDA      S201-16-460
MAZDA      S206-16-460
MAZDA      S206-16-460A
KIA      K803-16-460

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-03-306 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.