Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-03-314 ashika

Tarcza sprzęgła 80-03-314 ASHIKA

80-03-314 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-03-314

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-03-314

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 180
Średnica wewnętrzna [mm] 124,5
Średnica otworu centrującego [mm] 19
Ilość zębów 18
Profil piasty 19
nr EAN 8033001259735

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-03-314 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      B30116460
MAZDA      B30216460A
MAZDA      B31016646DA
MAZDA      B320-16-460
MAZDA      B320-16-460A
MAZDA      B321-16-460
MERCEDES-BENZ      MB301-16-460
MERCEDES-BENZ      MB301-16-460A
MERCEDES-BENZ      MB321-16-460
TOYOTA      B301-16-460
HYUNDAI      KK15016460
KIA      B30216460A
KIA      B31016460A
KIA      KK139-16-460
KIA      KK14016460
KIA      KK14016460A
KIA      KK150-16-460A
KIA      KK15016460
KIA      KY02-16-460
KIA      KY02-16-460A
zamienniki:
J2200302
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2203007
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-03-314 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.