Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-03-317 ashika

Tarcza sprzęgła 80-03-317 ASHIKA

80-03-317 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-03-317

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-03-317

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 240
Średnica wewnętrzna [mm] 160
Średnica otworu centrującego [mm] 26
Ilość zębów 23
Profil piasty 26
nr EAN 8033001259759

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-03-317 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      AM0416460
MAZDA      JE02-16-460
MAZDA      JE02-16-460A
MAZDA      JE04-16-460
MAZDA      JE04-16-460A
MAZDA      JEY116460
MAZDA      JF01-16-460B
MAZDA      N302-16-460
MAZDA      N305-16-460
MAZDA      N307-16-460
MAZDA      N312-16-460
zamienniki:
1862 569 001
brak
SACHS
J2203004
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2203027
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-03-317 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.