Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-04-408 ashika

Tarcza sprzęgła 80-04-408 ASHIKA

80-04-408 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-04-408

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-04-408

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 190
Średnica wewnętrzna [mm] 132
Średnica otworu centrującego [mm] 20
Ilość zębów 19
Profil piasty 20
nr EAN 8033001260403

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-04-408 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      22200-634-020
HONDA      22200-657-030
HONDA      22200-671-000
HONDA      22200-671-010
HONDA      22200-9A5-000
HONDA      22200-PA0-000
HONDA      22200-PA5-000
HONDA      22200-PE0-000
HONDA      22200-PE0-003
HONDA      22200-PE0-010
HONDA      22200-PE0-020
HONDA      22200-PE0-315
HONDA      22200-PJ7-000
HONDA      22200634000
HONDA      22200634010
HONDA      22200642000
HONDA      22200642010
HONDA      22200642020
HONDA      22200657000
HONDA      22200657010
HONDA      22200657020
HONDA      22200PA6000
HONDA      22200PC0000
HONDA      22200PC0010
HONDA      22200PC0020
HONDA      22200PD1000
HONDA      22200PD1010
HONDA      22200PD1920
HONDA      22200PD1921
HONDA      22200PE0505
HONDA      22200PG6J00
HONDA      GCP90824
ROVER      GCP90302
zamienniki:
DF-408
brak
JAPANPARTS
J2204001
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2204002
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-04-408 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.