Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-04-417 ashika

Tarcza sprzęgła 80-04-417 ASHIKA

80-04-417 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-04-417
 

    Ocena:
numer części:

80-04-417

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 26
Ilość zębów 24
Profil piasty 26
nr EAN 8033001260489

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-04-417 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      22105PT7315
HONDA      22200-PT1-000
HONDA      22200-PT1-010
HONDA      22200-PT1-020
HONDA      22200-PT7-003
HONDA      22200-PT7-305
HONDA      22200P0H003
HONDA      22200P44004
HONDA      22200P44014
HONDA      22200PT1003
HONDA      22200PT4010
HONDA      22200PT7013
HONDA      22200PV0030
HONDA      GCP90837AF
ROVER      GCP90837AF
zamienniki:
J2204002
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2204017
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2204041
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-04-417 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.