Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-502 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-502 ASHIKA

80-05-502 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-502

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-05-502

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 27
nr EAN 8033001260649

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-502 ASHIKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      MD802104-05-06
MITSUBISHI      MD703150
MITSUBISHI      MD703151
MITSUBISHI      MD703155
MITSUBISHI      MD714708
MITSUBISHI      MD724311
MITSUBISHI      MD724849
MITSUBISHI      MD728700
MITSUBISHI      MD740446
MITSUBISHI      MD742681
MITSUBISHI      MD742858
MITSUBISHI      MD743632
MITSUBISHI      MD770069
MITSUBISHI      MD771133
MITSUBISHI      MD771180
MITSUBISHI      MD771222
MITSUBISHI      MD771223
MITSUBISHI      MD771458
MITSUBISHI      MD771675
MITSUBISHI      MD802101
MITSUBISHI      MD802102
MITSUBISHI      MD802104
MITSUBISHI      MD802105
MITSUBISHI      MD802106
MITSUBISHI      MR980425
HYUNDAI      41100-22010
HYUNDAI      41100-M2020Z
HYUNDAI      4110034020
PROTON      MD740446
PROTON      PW550268
JEEP      07411-3400

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-502 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.