Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-507 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-507 ASHIKA

80-05-507 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-507

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-05-507

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 145
Średnica otworu centrującego [mm] 26
Ilość zębów 23
Profil piasty 26,5
nr EAN 8033001260694

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-507 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MB937201
MITSUBISHI      MB937202
MITSUBISHI      MD714370
MITSUBISHI      MD718824
MITSUBISHI      MD724823
MITSUBISHI      MD729517
MITSUBISHI      MD731447
MITSUBISHI      MD742834
MITSUBISHI      MD744823
MITSUBISHI      MD802130
MITSUBISHI      MD802200
MITSUBISHI      MD802201
MITSUBISHI      MD802202
MITSUBISHI      MN110709
HYUNDAI      41100-33100
HYUNDAI      4110033120
HYUNDAI      4110033600
zamienniki:
322 0099 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
DF-507
brak
JAPANPARTS
J2205003
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2205007
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-507 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.