Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-510 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-510 ASHIKA

80-05-510 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-510

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-05-510

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 185
Średnica wewnętrzna [mm] 127
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 24
nr EAN 8033001260724

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-510 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MD705098
MITSUBISHI      MD710003
MITSUBISHI      MD719026
MITSUBISHI      MD719206
MITSUBISHI      MD720064
MITSUBISHI      MD728704
MITSUBISHI      MD742680
MITSUBISHI      MD748262
MITSUBISHI      MD771467
HYUNDAI      41100-36020

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-510 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.