Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-530 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-530 ASHIKA

80-05-530 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-530

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-05-530

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 230
Średnica wewnętrzna [mm] 156
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 26
nr EAN 8033001699548

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-530 ASHIKA

numery OEM:
CITROËN      2055HG
MITSUBISHI      2301A024
MITSUBISHI      2301A051
MITSUBISHI      MN132331
MITSUBISHI      MN132332
MITSUBISHI      MN168046
MITSUBISHI      MN168061
MITSUBISHI      MN168062
MITSUBISHI      MR477359
PEUGEOT      2055HG
zamienniki:
DF-530
brak
JAPANPARTS
J2205022
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2205047
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-530 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.