Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-592 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-592 ASHIKA

80-05-592 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-592

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-05-592

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 26
nr EAN 8033001261219

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-592 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MD723882
MITSUBISHI      MD723883
MITSUBISHI      MD724297
MITSUBISHI      MD727685
MITSUBISHI      MD728701
MITSUBISHI      MD728702
MITSUBISHI      MD730980
MITSUBISHI      MD732163
MITSUBISHI      MD741736
MITSUBISHI      MD742365
MITSUBISHI      MD742366
MITSUBISHI      MD744097
MITSUBISHI      MD745031
MITSUBISHI      MD746078
MITSUBISHI      MD748042
MITSUBISHI      MD770839
MITSUBISHI      MD771334
MITSUBISHI      MN110717
MITSUBISHI      MN132442
MITSUBISHI      MR446226
MITSUBISHI      MR534155
zamienniki:
803863
brak
VALEO
DF-592
brak
JAPANPARTS
J2205019
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2205025
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2205035
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2205037
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-592 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.