Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-594 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-594 ASHIKA

80-05-594 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-594

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-05-594

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 260
Średnica wewnętrzna [mm] 170
Średnica otworu centrującego [mm] 30
Ilość zębów 14
Profil piasty 30
nr EAN 8033001261233

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-594 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      ME500154
MITSUBISHI      ME500237
MITSUBISHI      ME500377
MITSUBISHI      ME500402
MITSUBISHI      ME500424
MITSUBISHI      ME500568
MITSUBISHI      ME500700
MITSUBISHI      ME500706
MITSUBISHI      ME500707
MITSUBISHI      ME513905
MITSUBISHI      ME538218
zamienniki:
DF-594
brak
JAPANPARTS
J2205029
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
803999
brak
VALEO

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-594 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.