Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-06-695 ashika

Tarcza sprzęgła 80-06-695 ASHIKA

80-06-695 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-06-695

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-06-695

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 160
Średnica wewnętrzna [mm] 110
Średnica otworu centrującego [mm] 20
Ilość zębów 18
Profil piasty 17
nr EAN 8033001261523

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-06-695 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      31250-87210
DAIHATSU      31250-87211
DAIHATSU      31250-87212
DAIHATSU      31250-87215
DAIHATSU      31250-87216
DAIHATSU      31250-87224
DAIHATSU      31250-87227
DAIHATSU      31250-87234
DAIHATSU      31250-87235
DAIHATSU      31250-87242
DAIHATSU      31250-87247
DAIHATSU      31250-87509
DAIHATSU      31250-87511
DAIHATSU      31250-87522
DAIHATSU      31250-87526
DAIHATSU      31250-87536
DAIHATSU      31250-87541
NISSAN      30100-41M01
NISSAN      30100-41M90
NISSAN      30100-M7761
NISSAN      30100-M7762
NISSAN      3010041M00
NISSAN      30100M7763
NISSAN      31250-87701-702
zamienniki:
DF-695
brak
JAPANPARTS
J2206002
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-06-695 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.