Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-07-704 ashika

Tarcza sprzęgła 80-07-704 ASHIKA

80-07-704 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-07-704

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-07-704

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 180
Średnica wewnętrzna [mm] 124
Średnica otworu centrującego [mm] 19
Ilość zębów 23
Profil piasty 18
nr EAN 8033001261615

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-07-704 ASHIKA

numery OEM:
SUBARU      30100-KA001
SUBARU      30100-KA02
SUBARU      30100-KA020
SUBARU      30100-KA021
SUBARU      30100-KA070
SUBARU      30100-KA121
SUBARU      30100-KA130
SUBARU      30100-KA131
SUBARU      30100-KA140
SUBARU      30100-KA141
SUBARU      30100-KA290
SUBARU      30100-KA291
SUBARU      30100-KA300
SUBARU      30100KA010
SUBARU      30100KA011
SUBARU      30100KA012
SUBARU      30100KA040
SUBARU      30100KA041
SUBARU      30100KA042
SUBARU      30100KA221
SUBARU      30100KA250
SUBARU      30100KA401
SUBARU      430125600
SUBARU      430125610
SUBARU      430125700
SUBARU      430125710
SUBARU      48072-4091
SUBARU      48072-5400
SUBARU      48072-5500
SUBARU      48072-5510
SUBARU      480725800
SUBARU      480725810
SUBARU      F11803

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-07-704 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.