Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-07-707 ashika

Tarcza sprzęgła 80-07-707 ASHIKA

80-07-707 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-07-707

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-07-707

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 200
Średnica wewnętrzna [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 21
Profil piasty 24
nr EAN 8033001261646

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-07-707 ASHIKA

numery OEM:
SUBARU      30100-AA041
SUBARU      30100-AA042
SUBARU      30100-AA180
SUBARU      30100-AA181
SUBARU      30100-AA182
SUBARU      30100-AA183
SUBARU      30100-AA184
SUBARU      30100-AA340
SUBARU      30100-AA341
SUBARU      30100-AA342
SUBARU      30100AA343
SUBARU      30100AA750
SUBARU      43012-7000
SUBARU      43012-7001
SUBARU      43012-7010
SUBARU      43012-7011
SUBARU      43012-7030
SUBARU      43012-7410
SUBARU      430127100
SUBARU      430127201
SUBARU      4312-7010
SUBARU      4312-7011
SUBARU      480127000
zamienniki:
DF-707
brak
JAPANPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-07-707 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.