Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-07-797 ashika

Tarcza sprzęgła 80-07-797 ASHIKA

80-07-797 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-07-797

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-07-797

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 160
Średnica wewnętrzna [mm] 110
Średnica otworu centrującego [mm] 19
Ilość zębów 23
Profil piasty 17
nr EAN 8033001261752

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-07-797 ASHIKA

numery OEM:
SUBARU      30100-KA031
SUBARU      30100-KA032
SUBARU      30100-KA052
SUBARU      30100-KA060
SUBARU      30100-KA061
SUBARU      30100-KA062
SUBARU      30100-KA063
SUBARU      30100-KA191
SUBARU      30100-KA210
SUBARU      30100-KA211
SUBARU      30100-KA270
SUBARU      30100-KA271
SUBARU      30100-KA320
SUBARU      30100-KA340
SUBARU      30100-KA350
SUBARU      30100-KA351
SUBARU      30100KA053
SUBARU      43012-3500
SUBARU      43012-5400
SUBARU      43012-5410
SUBARU      43012-5420
SUBARU      43012-5430
SUBARU      43012-5440
SUBARU      43012-5500
zamienniki:
117 0032 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
316 0080 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
DF-797
brak
JAPANPARTS
J2207001
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-07-797 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.