Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-08-807 ashika

Tarcza sprzęgła 80-08-807 ASHIKA

80-08-807 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-08-807

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-08-807

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 190
Średnica wewnętrzna [mm] 132
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 23
nr EAN 8033001261844

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-08-807 ASHIKA

numery OEM:
SUZUKI      22400-53030
SUZUKI      22400-83020
SUZUKI      22400-83021
SUZUKI      22400-83022
SUZUKI      22400-83023
SUZUKI      22400-83030
SUZUKI      22400-83050
SUZUKI      2240081A00
SUZUKI      2240081A00000
SUZUKI      2240083021000
SUZUKI      2240083022000
SUZUKI      2240083030000
SUZUKI      2240083050000
SUZUKI      2240083051000
zamienniki:
803176
brak
VALEO
1862 939 001
brak
SACHS
DF-807
brak
JAPANPARTS
J2208004
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2208007
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2208040
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-08-807 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.