Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-08-810 ashika

Tarcza sprzęgła 80-08-810 ASHIKA

80-08-810 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-08-810

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-08-810

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 200
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 20
nr EAN 8033001261868

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-08-810 ASHIKA

numery OEM:
SUBARU      22400-85C10
SUZUKI      22400-54G40
SUZUKI      22400-60A02
SUZUKI      22400-60A03
SUZUKI      22400-60A04
SUZUKI      22400-60AA0
SUZUKI      22400-64G40
SUZUKI      22400-68J00
SUZUKI      22400-70C02
SUZUKI      22400-75C00
SUZUKI      2240060A02000
SUZUKI      2240060A03000
SUZUKI      2240060A04000
SUZUKI      2240060AV0000
SUZUKI      2240064G60

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-08-810 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.