Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-09-900 ashika

Tarcza sprzęgła 80-09-900 ASHIKA

80-09-900 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-09-900

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-09-900

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 200
Średnica wewnętrzna [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 25,4
Ilość zębów 24
Profil piasty 20
nr EAN 8033001261974

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-09-900 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      5-31240-013-1
ISUZU      5-31240-039-0
ISUZU      5312400080
ISUZU      5312400090
ISUZU      5312400120
ISUZU      5312400130
ISUZU      5312400140
ISUZU      5312400141
ISUZU      5312400150
ISUZU      5312400151
ISUZU      5312400350
ISUZU      5312400360
ISUZU      5312400361
ISUZU      5312400391
ISUZU      8941221340
ISUZU      8942033592
ISUZU      8942033593
ISUZU      8942095711
ISUZU      8944144820
ISUZU      8944510410
ISUZU      9312400080
OPEL      94024496
VAUXHALL      94022538
VAUXHALL      94024496
VAUXHALL      94029655
JEEP      4318267
zamienniki:
DF-900
brak
JAPANPARTS
J2209000
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-09-900 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.