Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-0H-011 ashika

Tarcza sprzęgła 80-0H-011 ASHIKA

80-0H-011 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-0H-011

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-0H-011

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 145
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 23
nr EAN 8033001257762

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-0H-011 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      41100-22710
HYUNDAI      41100-28050
HYUNDAI      41100-28060
HYUNDAI      41100-28110
HYUNDAI      4110022715
HYUNDAI      4110023030
KIA      41100-28610
KIA      4110022715
zamienniki:
HYD332
brak
EXEDY
DF-H11
brak
JAPANPARTS
J2200323
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2200527
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2200535
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-0H-011 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.