Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-0W-W11 ashika

Tarcza sprzęgła 80-0W-W11 ASHIKA

80-0W-W11 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-0W-W11

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-0W-W11

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 185
Średnica wewnętrzna [mm] 127
Średnica otworu centrującego [mm] 19,5
Ilość zębów 18
Profil piasty 18
nr EAN 8033001331158

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-0W-W11 ASHIKA

numery OEM:
OPEL      25198334
OPEL      25198335
CHEVROLET      96325012
CHEVROLET      96343030
CHEVROLET      96612553
CHEVROLET      96652654
CHEVROLET      96952004
DAEWOO      96343030
DAEWOO      96612553
zamienniki:
J2200907
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2200913
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2200922
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
319 0189 10
brak
LuK - Aftermarket Service oHG

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-0W-W11 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.