Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Alfa Romeo 159 Sportwagon (939_) 2.0 JTDM (939BXP1B) (2009.07-2011.11) 170km » 12.027 asmet
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 159 Sportwagon (939_) 2.0 Jtdm (939bxp1b) (2009.07-2011.11) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik końcowy 12.027 ASMET

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (10 ocen)
numer części:

12.027

producent:

ASMET

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 12.034

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik końcowy 12.027 ASMET

numery OEM:
BMW      18101247278
BMW      18101723769
BMW      18101737659

Zastosowanie Tłumik końcowy 12.027 ASMET w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik końcowy 12.027 ASMET:

Bogusław, Nowe
2023-02-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Zawiercie
2021-04-22
 2/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Racibórz
2024-11-26
 5/5
Produkt pasuje idealnie. Odnośnie trwałości za wcześnie na ocenę.
Wojciech, Kraków
2021-05-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Roland, Konin
2022-06-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Leopold, Nowe Miszewo
2022-05-09
 5/5
Ostatnio tłumik do BMW i amortyzatory do Fiesty. Ceny konkurencyjne. Spory wybór części - pierwszego montażu jak i w asortymencie budżetowym.
Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 4/5
W oryginale są dospawane nakrętki do mocowania ten nie posiada ale jakość i dopasowanie Bardzo dobre
Piotr, Kielce
2022-11-20
 5/5
Tłumik pasuje, wykonany b. dobrze.
Grzegorz, Cycow
2022-11-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.