Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 144-531 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-531 BEHR HELLA SERVICE

8EW 009 144-531 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 009 144-531

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 009 144-531

Średnica [mm]:345
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Strefy klimatyczne:dla gorących klimatów
od roku modelowego:2003
Moc znamionowa [W]:250/150
Napięcie znamionowe:12
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):357 972 742B
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):357 972 783

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-531 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
AUDI      6X0 959 455 A
AUDI      6X0 959 455 F
AUDI      6X0959455A
AUDI      6X0959455F
SEAT      6N0 959 455 F
SEAT      6N0 959 455 G
SEAT      6N0959455F
SEAT      6N0959455G
SEAT      6X0 959 455 A
SEAT      6X0 959 455 F
SEAT      6X0959455A
SEAT      6X0959455F
SKODA      6N0 959 455 F
SKODA      6N0 959 455 G
SKODA      6N0959455F
SKODA      6N0959455G
SKODA      6X0 959 455 A
SKODA      6X0 959 455 F
SKODA      6X0959455A
SKODA      6X0959455F
VOLKSWAGEN      6X0 959 455 A
VOLKSWAGEN      6X0 959 455 F
VOLKSWAGEN      6X0959455A
VOLKSWAGEN      6X0959455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-531 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-531 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.